tisdag 26 april 2011

The perks of being a wallflower (typ nästan)

Jag drog ur min tépåse ur tékoppen och satte mig i skräddarställning på köksstolen.
Tänkte att jag trivdes just där.
Med en bok och det gröna teet.
Tänkte att jag kanske skulle ångra att jag inte festade, gjorde galna saker och var ute oftare sedan när jag blev äldre.
Men, det spelade ingen roll, då.
För jag tänkte att det är viktigare att vara nöjd med sitt liv än att festa så mycket som möjligt.
Tänker att jag åtminstone kan berätta att jag åkte mycket tåg och gick på många konserter som ung.
Att jag levde för att dansa till livemusik, att jag träffade fantastiska människor som jag sedan åkte utomlands med.
Att jag fann mig själv genom att inte festa och göra galna saker.



Jag vet inte, men jag tycker att tågresorna, konserterna, musiken och vännerna
bara väger tyngre än
det meningslösa festandet.

2 kommentarer:

  1. Vad jag inte fattar bara är varför du hänger upp dig så mycket på det här med festande? Och den största anledningen till att jag skriver ngt är för att det är ju precis sånt här som kmr göra tilda ännu mer arg...

    SvaraRadera
  2. Snart tjugo år och jag ångrar inte en sekund alla de festar jag missat och avstått. Jag trivs såhär, jag med.

    SvaraRadera