lördag 20 juli 2013

De säger att "jag kan få vem jag vill". Precis som de sa till Nina i högstadiet och hon var så vacker att världen var tvungen att stanna till och snurra långsammare för att insupa hennes skönhet. Jag kan väl aldrig jämföra mig med henne, men hon satt vid en dator och suckade. "DE SÄGER ATT JAG KAN FÅ VEM JAG VILL, MEN DET ÄR INTE SANT FÖR JAG FÅR JU INTE DEN JAG VILL HA" utbrister hon. 5 år senare ligger jag i en säng, 40 mil bort från grundskolan och datorn hon skrek vid och upprepar samma mening om och om och om igen. De säger att jag kan få vem jag vill, men vad spelar det för roll mer än när någon krossar mitt hjärta. För enbart då är det befogat att skrika ut att Jag kan få vem jag vill. Jag kan ju få vem jag vill, så varför ska jag slösa min tid på dig, jag kan få vem jag vill så varför ska jag slösa mitt liv på dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar