onsdag 25 maj 2011

I will possess your heart

Det är något med dig.
Hur våra olikheter skapar yrväder i kroppen.
Hur otroligt ont du kan göra.

Det är bara något med dig.
När vi förbiser olikheterna och gör plats åt de stora känslorna.
Att låtar inte bara handlar om dig, de låter som dig.
Musik som alltid kommer att vara din.
Låtarna som aldrig kommer bli mina.

Och det är något med min insida.
Jag tror det är själen.
Eller hjärtat.
Något inuti mig är så stort att det gör ont bakom bröstkorgen.
Och det vill ut, forma sig till ord under tungan.
Det vill ut i fingerspetsarna för att sprida sig över din hud.
Jag är bara rädd.
För att den stora känslan inte ska ta slut.

Rädd för att mina fingerspetsar aldrig kommer tömmas på längtan.
Rädd för att orden ska bli för stora.

Det var snart en månad sedan vi spenderade mer än 4 timmar tillsammans.
Och tiden har aldrig gått så långsamt som nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar